Borang Tempahan

Sunday, 18 June 2017

Entri 34 : Ragam Anak-anak Menggunakan Iron Amway

Teks : Pn Nurhuda Binti Aziziuddin


Sekarang ni kerja-kerja menggosok baju memamg saya pass  kat anak-anak especially weekend. Untuk yang weekday tu saya masih bantu sebab circle baju mereka hanya ada untuk 2 hari. Jadinya untuk yang weekday saya bantu sebab biasanya weekday jam 9.30 malam anak-anak saya sudah tidur. Ni ragam anak-anak saya berebut nak iron baju mereka. 



Iron Amway ni, bila beroperasi dia akan hasilkan bunyi berdesir. Secara relatifnya bunyi tersebut tidak la kuat sangat. Tapi berbanding iron biasa bila saya kata, saya dengar bunyi iron..orang akan pandang pelik sebab iron biasa mana ada bunyi kan?

Dalam gambar ni, anak kembar saya Ieman Hafizy yang berusia 8 tahun sedang iron baju sekolah.


Disclaimer: Bunyi Iron Amway yang berdesir tu je tau. Yang ada bunyi besi berlaga tu tak pasti datang dari mana. hehehe..






Yang ini Ieman Arissa, pasangan si kembar di atas. Mereka kembar tak seiras dan mempunyai ketinggian yang berbeza. Arissa lebih tinggi dalam 5cm berbanding Arissa.

Yang sedang send aura kuat tu adalah Sara. Anak ke-5 saya yang berusia 5 tahun. Pun tengah sibuk tunggu turn nak gosok baju.









Yeah..akhirnya setelah sabar menunggu dan setelah Sara mandi baru ibu izinkan untuk iron baju. Sara belum bersekolah dan tiada uniform yang perlu di ironkan. Oleh sebab itu ibu bagi baju kerja ibu untuk iron.

Untuk Sara ni, saya memang pantau lebih sikit sebab usia dia masih kecil dan Sara juga belum pandai untuk menyusun baju atas ironing baord. Kita tebarkan baju pastu dia gosok dengan gembira. Ironing board ni boleh dilaraskan ketinggian dia, tapi masa ni saya malas nak adjust sebab lain-lain ketinggian yang hendak gosok baju. So Sara kena diri atas stool.

Selepas habis iron baju ni, dia pun dengan gembiranya pergi ambil t-shirt dia untuk iron. Kalau guna iron biasa kita takut nak iron t-shirt yang ada gambar tu sebab nanti akan terlekatkan? Tetapi untuk Iron Amway..zass kan je..lalaukan je atas gambar t-shirt tu. Dijamin tidak terlekat.



Iron Amway memamg mudah untuk digunakan dan memang memudahkan kerja-kerja menggosok baju. Akak yang dulu rasa nak meraung setiap kali nak gosok baju, kini rasa iron baju adalah kerja yang paling mudah untuk dilakukan.

*****************************
Harga Iron Amway : RM 1380
Cara nak beli, direct wasap saya di : www.wasap.my/60197783169 .
****************************

No comments:

Post a Comment